Znaki księżycowe zaczynają w tym samym punkcie co solarny znak Barana, Mesza. Biegną w tym samym kierunku, jednak dzielą Zodiak na 27 części, a nie na 12-cie jak zodiak słoneczny. W przybliżeniu dzieli się każdy znak solarny na 9 części, z czego łatwo wyznaczamy kolejne znaki księżycowe, które zajmują 4 części znaku solarnego. Aśvini zajmuje pierwsze 4 części, Bharni kolejne 4 części Barana. Krttika zajmuje 1-dną, ostatnią część Baran i 3-y części Byka (Vrshba) itd. Oto nazwy 27 Znaków Księżyca w Mitologi zwanych małżonkami Ćandra: Ashvini, Bharani, Krittika, Rohini, Mrigasira, Ardra, Punarvasu, Pushya, Aslesha, Magha, Purvaphalguni, Uttaraphalguni, Hasta, Chitra, Swati, Vishaka, Anuradha, Jyeshtha, Mula, Purvashadha, Uttarashadha, Shravana, Dhanishtha, Satabhishak, Purvabhadra, Uttarabhadra, Revati.
1. AŚVINI, AŚWINI
Bóstwem tej konstelacji są Aświni – dwaj bracia, lekarze bogów. Reprezentują zapach, a w ciele dwie dziurki w nosie. Wiecznie młodzi, posiadają zdolność uzdrawiania. Tak rozpoczyna się podróż Księżyca. Dzień ten ma naturę porannego brzasku. Dysponuje potężną siłą, która wspomaga wszystkie przedsięwzięcia. Aświni jest początkiem nowego, nową siłą, nadzieją. Jest pełna piękna i estetyki. Jest lubiana, przebiegła, zręczna, gotowa do ofiar i poświęceń, lubi działać społecznie, niewinna, szybka, lekka, wesoła. Taki też jest ten dzień i urodzeni pod jego opieką. Planetą Aświni jest Ketu, a elementem powietrze.Swym dzieciom daje szczupłe, energiczne ciała, łagodne spojrzenie, szerokie oczy oraz lekkość w ruchach. Są wierne osobom, które je kochają, uparte w swych decyzjach, rozważne w działaniu, lubią porządek. Często mają tendencję do wyolbrzymiania swych problemów, co przysparza im zmartwień i niepokojów. Aświni daje dobre zdrowie z tendencją do bólów głowy, krwawienia z nosa, omdleń, nerwobóli, bezsenności i problemów żołądkowych. Osoby spod Aświni mogą być ekstrawaganckie, skąpe, skore do kłótni z rodzeństwem. Mężczyźni są przystojni, powszechnie lubiani, inteligentni i bogaci. Kobiety są czarujące, bystre w domowych czynnościach (i innych pracach, które wykonują), wierne mężowi i kochane przez niego. Dzień, który widzi o poranku konstelację Aświni jest pełen młodzieńczego entuzjazmu, siły i rozmachu, świeżości i dzikości. Dobry do wszelkich przedsięwzięć.
2. BHARANI, BHARNI
Bharani jest rządzona przez Yamę, Boga Śmierci. Posiada władzę aby pochwycić istotę przebywającą daleko od niego (shakti apabharani). Jego podstawa powyższa jest usunięciem życia z ciała. Jego podstawa poniższa jest drogą duszy do królestwa przodków. Do połączenia tych trzech czynników potrzebne są istoty niezbyt piękne, które przeniosą duszę do świata przyszłego. Bharani Nakshatra oznacza dotarcie do okresu życia w nowych warunkach. Pokazuje ruch duszy w dużej odległości od ciała. Yama kieruje duszę do astralnego samolotu, gdzie może doświadczyć on skutek jego karmy w obecnym życiu i przygotować się na życie przyszłe. Yama jest symbolem dyscypliny i ofiary. Jej siły utożsamiane są z pramatką życia. Ma ona dwa oblicza: dobrotliwa władczyni, wytworna i łagodna lub karząca, okrutna, bez litości postępująca z zasługującymi na karę. Które oblicze nam ukarze zależy tylko od nas. Królem tej konstelacji jest Jamaradża, władca śmierci oraz prawa i sprawiedliwości. Wzbudza przerażenie, wykrywa każdy fałsz, każde odstępstwo od drogi prawdy i uczciwości. W tym dniu często dochodzi do konfrontacji z nieprzyjemnymi skutkami przeszłych działań. Panującym elementem jest ogień, a planetą Wenus. Dzień zalicza się do wyrachowanych, logicznych, ukazuje człowiekowi prawdę bez okrywy iluzji. Lepiej tego dnia nie rozpoczynać nowych przedsięwzięć. Urodzeni pod wpływem Bharani są zdrowi, pełni witalności, kochają prawdę i nie tolerują kłamstwa, posiadają wielką charyzmę i zmysł do interesów, lecz również dużą kapryśność. Mają rzadkie włosy, szerokie czoło, ładne zęby i pociągłą twarz. Nie są za bardzo lubiani, choć nie krzywdzą bliźnich i posiadają czyste serce. Często bez ogródek wyrażają swe opinie, co przysparza im wielu wrogów. Nie potrafią działać wbrew sobie i przez drobne rzeczy niszczą związki z ludźmi. Gdy widzą swą winę lub oponent przychodzi ze złożonymi dłońmi natychmiast kończą walkę. Zdobywają dużo wiedzy i potrafią głęboko wejść w studiowany materiał. Współzawodniczą ze wszystkimi i lubią krytykować innych ustanawiając swą wyższość. Podporządkowanie się jest dla nich równoznaczne ze śmiercią. Życie ich jest pełne wzlotów i upadków, potrafią opiekować się innymi, lecz w życiu narzekają na brak stałych związków. Są taktowni, ambitni, kochliwi, lubią sport, zabawy i pokazy. Lepiej by unikali kontaktu z osobami urodzonymi w nakszatrach Rohini, Aślesza, Puszja, Ardra i Dżjeszta. Mogą cierpieć na bóle głowy, urazy mózgu, zapalenia opon mózgowych, gorączki, bezsenność. Panowie są stali, prawdomówni, raczej zdrowi i bogaci. Panie punktualne i godne zaufania, życie dostarcza im wszelkich komfortów, śmiałe, impulsywne, czasem nadmiernie entuzjastyczne. Same wychodzą naprzeciw okazjom, by spełnić swe pragnienia.
3. KRTTIKA, KRITTIKA
Jest to najdziksza z sióstr. Opisuje się ją jako zmysłową, silną, ambitną, wymagającą, waleczną, porywczą i kreatywną. Obracała się w najlepszych kręgach i otrzymała dobre wykształcenie. Nie można jej nie zauważyć, zawsze chce być w centrum i dominować. Jest boginią ognia, kapryśną, piękną, poszukującą nowych atrakcji. Bóstwem tego dnia jest Agni, a planetą Słońce. Nazwa Krittiki wywodzi się od Kartikeji, syna Śiwy, generała bogów i dosłownie oznacza ogień. Tego dnia lepiej nie zaczynać żadnych przedsięwzięć, chyba że będą one związane z naturą Krittiki. Działania wojenne, wyścigi konne, instalacja oświetlenia. Doskonały czas na przeprowadzanie agnihotry. Lepiej podejść do Krittiki z uwagą i ostrożnością, ale nie jest to z gruntu zły dzień. Krittika obdarza średnim wzrostem, dużym nosem, współczującymi oczyma, szerokimi ramionami i silną budową ciała. Osoby pod jej wpływem są inteligentne i zmienne. Szybko nudzą się i zmieniają swe zainteresowania. Potrafią dobrze doradzić, ale w swym życiu działają pod wpływem chwili. Nie zdobywają rozgłosu nieuczciwymi środkami, nie mają wygórowanych pragnień i potrafią znaleźć błędy we własnym działaniu. Cechuje je optymizm i duma, praca i wysiłek to ich motto. Najczęściej swe dobra i pozycję wypracowują sami, wyjeżdżają z rodzinnego miejsca i nie dziedziczą dorobku rodziców. Choroby mogące je spotykać to gorączki, zapalenie opon mózgowych, bóle gardła i głowy, choroby skóry. Mężczyźni posiadają raczej dobre zdrowie, są energiczni i skłonni do dyskusji, lubią luksusy, są silni i sławni. Kobiety często są aroganckie i nie poddają się łatwo woli innych, mogą być skąpe, mieć skłonności do ciężkiej pracy i przejadania się.
4. ROHINI
Rohini jest rządzona przez Prajapatiego, ojca i twórcę życia. Jego władza to wzrost (shakti rohana). Jego podstawa powyższa jest rośliną a poniższa wodą. Skutek trzech to tworzenie. Nakshatra Rohini uwzględnia wzrost i tworzenie na wszystkich poziomach, nadając wielką urodzajność. Jednakże też wywołuje dozę zazdrości, ponieważ inni mogą stać się zazdrośni, że zyskujesz obfitość. Więc przez to może powiększyć pragnienie. Ale to jest tylko efektem ubocznym jej wielkiej pomyślności. Prajapati jest twórcą, który może nadać wszystko więc powinniśmy być ostrożni w manifestowaniu pragnień. Rohini w dosłownym tłumaczeniu znaczy czerwona krowa lub błyskawica. Jest najukochańszą żoną Księżyca, to przez nią wędruje on od nowiu do pełni. Rohini oznacza młodą dziewczynę, która właśnie dostała pierwszą miesiączkę. Jest najmilsza z 27 sióstr, ma wielkie czarujące oczy, jest mądra, zręczna, kochająca prawdę i ludzi, biegła w różnych sztukach. Dobry mówca, pełen jasności i siły przekonywania, bez zazdrości i o przyjemnych manierach. Zarzucić jej można tylko niestałość i zmienność serca. Cechuje ją skłonność do podróży. Brahma jest bóstwem tego dnia, a planetą Księżyc. Dzień należy do stabilnych, można zacząć praktycznie wszystko. Posiada przedsiębiorcze zdolności, jest jasny i klarowny. Rozpoczęte dzisiaj działania przyniosą oczekiwany rezultat, który można długo utrzymać. Siły twórcze są świeże i radośnie oczekują na rozpoczęcie pracy. Można się dzisiaj ożenić, wprowadzić do nowego domu, kłaść fundamenty, obcinać włosy, rozpocząć naukę. Urodzeni w dniu Rohini są najczęściej wybitnymi ludźmi o ogromnej energii. Potrafią utrzymać dynamiczną energię we wszystkich warunkach życia. Są stabilni, ale nie jak dąb, raczej jak brzoza nachylająca się pod podmuchami wiatru. Jest to dzień, w którym narodził się Kryszna, wcielenie boga Wisznu. Rohini obdarza łagodnymi oczyma, przystojnym wyglądem, szerokimi ramionami. Osoby pod jej wpływem łatwo się gniewają i złość nie przechodzi im szybko, są niecierpliwi i uparci, ich decyzje trudno zmienić. Słowo jutro dla nich nie istnieje. Są zamknięci na opinie różne od własnej. Łatwo znajdują winę w innych i ciężko im utrzymać stałe cele. W działaniach kierują się bardziej sercem niż rozumem, dla osób, które kochają są w stanie zrobić wszystko. Gdy nauczą się kontrolować zmienny umysł osiągają sukces. Prowadzą raczej niezależne życie i pracę, często są społecznikami. Starają się być szczerzy i uczciwi w każdej pracy, ale brak im cierpliwości. Pragną opanować wszelkie umiejętności, a w czasie nauki zapominają o rytmie i systemie pracy. Ślepo wierzą innym, co przysparza im problemów. Mają bliski związek z matką i rodziną z jej strony. Są osobami o dobrych manierach, lubią muzykę, literaturę i płeć przeciwną, używają kwiecistego języka. Choroby im pisane to problemy z gardłem, przeziębienia, słaby wzrok, choroby nóg i stóp, apopleksje i choroby kobiece. Mężczyźni są prawdomówni, mają dużo synów i są dobrymi mówcami. Kobiety mają ładne atrakcyjne oczy i jasną cerę, wysokie maniery i gorący temperament, ich życie rodzinne należy na ogół do udanych.
5. MRGASIRA, MRIGAŚIRA
Symbolem tej nakszatry jest głowa jelenia a ten jest symbolem Księżyca, zgodnie z mitologią indyjską gdzie cienie na Księżycu przedstawiają głowę jelenia. Ta pozycja sprawia, że narodziny są bardzo pomyślne i dają specjalną wrażliwość. Esencją Mrigasira są początki poszukiwań w świecie iluzji. Jeleń jest złotym zwierzakiem, którego wszyscy szukamy ale nigdy nie znajdujemy, co prowadzi do niezadowolenia z okoliczności w życiu. Zrozumienie wpływu Mrigasira na intelekt ułatwia mit o Tarze, która była żoną Brihaspatiego (Jowisza), wdała się ona w romans z Somą (Księżycem) i uciekła. Brihaspati zainterweniował, ona nie chciała wrócić, wybuchła wojna, zainterweniował Brahma (inżynier naszego wszechświata) Tara wróciła do Brihaspatiego ale w ciąży i powiła dziecko Somy, narodził się Budha (Merkury). Mrigasira reprezentuje narodziny budhi – intelektu, do powstania którego potrzebne jest zmieszanie boskich impulsów Tary z ziemskimi impulsami Księżyca, który sygnifikuje w całości umysł. Mrgasira dosłownie znaczy szukać, tropić, polować, badać, pytać. Mriga zawsze poszukuje prawdy, a w tym preferuje ciche i ostrożne podkradanie się. Ciekawska, łagodna i miła potrafi dopasować się do innych. Wydaje się trochę niedowierzająca i strachliwa. Posiada skłonności do mistycyzmu i nadmiernej wrażliwości. Nie toleruje nudy i kocha wszelką odmianę. Bóstwem tego dnia jest Księżyc, a planetą Mars. Dzień ten jest łagodny, miękki i pełen ciekawości. Nadaje się na gry, zabawy, tańce, śpiew, rozmowy i społeczne wymiany. Jest dobrą konstelacją, ale odradza się w tym dniu podejmowania pochopnych decyzji, gdyż widzimy wszystko zbyt łagodnie. Urodzeni tego dnia są wysocy i mają długie ramiona. Posiadają wątpiącą naturę, są podejrzliwi, lecz uczciwi w działaniach z innymi. Ludzie lubią z nimi współpracować. Mają dużo inicjatywy, trzeźwy umysł i szczerze wyrażają swą opinię. Chociaż na zewnątrz nie okazują tego, są raczej tchórzliwi i irytują się z byle powodu. Często napotykają problemy w pracy i kłopoty w małżeństwie. Choroby im pisane to złamania ramion, problemy narządów rozrodczych, bóle gardła, pleców i problemy żołądkowe. Mężczyźni są wytrzymali, są dobrymi mówcami, cierpią na kompleks niższości. Kobiety spotykają dużo szczęścia w życiu, są nieśmiałe, inteligentne i mają zmienną naturę.
6. ARIDRA, ARDRA
Oznacza wilgotny, parny, zielony, soczysty, świeży, intensywny. Zadaniem tego dnia jest przemienienie zwierzęcych instynktów w ludzkie cechy jak współczucie, przyjaźń, pogoda ducha. Cechuje się Ardra pewną dozą surowości, pierwotności oraz dzikości. Bóstwem tej konstelacji jest Śiwa, planetą Rahu, a żywiołem woda. Dzień Ardry to niepohamowane siły życiowe, dzikie i żywiołowe. Raczej ostry i pełen niebezpieczeństw. Lepiej zachować umiar i uwagę. Można rozpocząć dietę, poddać się operacji, zmienić zawód, czyli poprawić sytuacje wykorzystując drastyczne środki. Lepiej nie podróżować, nie zawierać małżeństwa, nie robić większych zakupów, nie podejmować ważnych decyzji. Działania wymagające subtelnych energii i wrażliwości lepiej przełożyć na inny dzień. Ludzie urodzeni pod tą konstelacją są silni fizycznie i mentalnie. Namiętni, religijni, waleczni, odpowiedzialni, czasem trochę leniwi i porywczy. Są odpowiedzialnymi, rzetelnymi pracownikami. Potrafią grać rolę duszy towarzystwa, mają duże poczucie humoru, intuicję i znają psychologię. Zdobywają wiedzę na wiele tematów, lecz nie odnoszą sukcesów na polu nauki. Najmniejsze problemy powodują mentalną agonię, lecz w trudnym czasie zachowują chłodną głowę. Szanują i rozważają zdanie innych, są pozbawieni egoizmu. Małżeństwo zawierają dość późno lub doświadczają miłosnych rozstań. Z rodzinnymi problemami nie wychodzą na zewnątrz. Mają słabe zdrowie, często nieuleczalne choroby (krążenie, astma, paraliż), mają tendencję do chorób gardła, uszu i dróg moczowych. Niebezpieczeństwo wypadków. Mężczyźni są aktywni, lubią towarzystwo cudzych żon, dobrzy mówcy, trochę egoistyczni, niewdzięczni, łatwo się denerwują. Kobiety mogą być okrutne, dumne, kłótliwe i grzeszne, ich małżeństwo jest pełne przeszkód. Osoby urodzone w Ardra nie powinny obcować z urodzonymi w Puszja, Magha, Uttara Phalguni, Uttara Aszadha, Abhidżit i Śrawana.
7. PUNARVASU, PUNARWASU
Konstelacja ta cechuje się dostępem do płaszczyzny mistycznej. Poetycka, wrażliwa, o wysokich zdolnościach abstrakcyjnych. Udział w ziemskich wydarzeniach nie ma dla niej dużego znaczenia. Matka bogów Aditi jest bóstwem tego dnia, rządzącą planetą pomyślny Jowisz, a elementem powietrze. Punar znaczy ponownie, a wasu dobry, jaśniejący, stać. Jest to dzień na wskroś pomyślny, łagodny i miły. Można odpocząć od codziennych obowiązków. Cechuje go ruchliwość – dobry do podróży, rozmów i pracy. Tego dnia myśli są swobodniejsze, można popuścić wodze wyobraźni. Lepiej nic nie pożyczać – ze względu na ruchliwość nie wiadomo gdzie trafi.Osoby urodzone w dniu, którego świt oglądał konstelację Punarwasu opisywane są jako łagodne, o dobrych manierach, cierpliwe, skore do pomocy. Trochę chorowite, podstępne, próżne, nastawione na słodkie życie i często związane z mylnymi poglądami. Życie takich ludzi często ulega dużym zmianom. Żyją w swoim urojonym świecie i nie są rozumiani przez bliźnich. Cechuje ich wielka wiara w Boga i religię. Ciężko poznać ich myśli, tym bardziej, że często zmieniają zdanie. Prowadzą proste życie związane ze starą tradycją, mają ognisty temperament i nie lubią szkodzić innym. Pisane jest im wysokie wykształcenie i spotykają dobrych nauczycieli. Może nie zdobędą bogactw, ale z pewnością szacunek ludzi. Jako dzieci są posłuszni, często mają nieudane małżeństwo.Posiadają dobre zdrowie i silne trawienie. Mogą chorować na bronchit, bóle głowy, choroby oczu. Mężczyźni są bystrzy, inteligentni, uczciwi, mają doskonałą pamięć, dobrą rękę do biznesów i obawiają się kontaktów z kobietami. Są taktowni, lecz czasem używają ciężkich słów. Panie są atrakcyjne, mają komfortowe życie, są zadowolone z tego co otrzymują, lecz nie są zbyt inteligentne.Rama, bohater indyjskiego eposu Ramajany, urodził się właśnie w tej konstelacji.
8. PUSHYA, PUSZJA
Puszja ma sławę najlepszej konstelacji. Gdy Księżyc w niej się znajduje może zneutralizować wszelkie zło. Brihaspati (Jowisz), najbardziej dobroczynna planeta jest bóstwem tego dnia. Saturn jest planetą, a elementem ogień. Puszja znaczy odżywiać i nazywana jest również Triszja (pomyślna, doskonała).Jest to lekki, przyjemny dzień pełen przychylnej sprawiedliwości. Cokolwiek się zacznie przyniesie korzyść, będzie rosło, pomnoży radości i okaże się pomyślne dla wszystkich. Urodzeni w Puszji cechują się obowiązkowością, lojalnością, wdzięcznością i uczciwością. Potrafią by stabilni w swych przekonaniach i działaniach, mają silną intuicję. Są sprawiedliwi, szanowani i kochani przez ludzi. Potrafią zawsze odróżnić dobro od zła. Można im jedynie zarzucić przesadną drażliwość i nadwrażliwość. Budda wybrał ten dzień na swe pojawienie się. Tradycyjnie mówi się, że narodziny w pierwszej części tej konstelacji mogą sprowadzić nieszczęście na osobę, w drugiej na matkę, w trzeciej na ojca (własność lub zdrowie), a w czwartej na wuja ze strony matki. Dzieci Puszji czasami są hipokrytami i ich zewnętrzne zachowanie nie świadczy o ich wnętrzu. Oczekują szacunku nie szanując innych. Są ostrożni w budowaniu silnych związków i ciężko im osiągnąć konkluzje w jakichkolwiek przedsięwzięciach. Lubią dobrze się ubierać, a słodkie słowa są dla nich czymś najbardziej naturalnym. Potrafią kontynuować pomimo przeciwności i gdy się czemuś poświęcą, odnoszą sukces. Nawet gdy nie zdobędą wykształcenia potrafią dyskutować na każdy temat. W życiu dużo podróżują pozostając w rozłące z rodziną. Mają skłonności do chorób dróg oddechowych i trawiennych, egzem, żółtaczki. Mężczyźni są bogaci, mają dobrych synów. Są prawi, poważni i roztropni. Panie są spokojne, uczone, prowadzą szczęśliwe życie i dobrze się czują w wypełnianiu domowych obowiązków. Mają niski wzrost, są posłuszne starszym i zdolne do systematycznej pracy. Wstydliwość sprawia, że nie mówią o swym wnętrzu, przez co są źle rozumiane przez mężów. Ludzi spod Puszji nie powinni zawierać znajomości z osobami urodzonymi w Magha, Uttara Phalguni, Czitra, Dhanisztha, Śatabhisza.
9. AŚLESHA, ASHLESHA
Oznacza ściskać, obejmować, połączenie, rozdwojenie, rozstanie. Naga – mistyczne węże są patronem tej konstelacji. Aśleszę cechuje odrobina okrucieństwa, trucizny i tajemniczości. Planetą konstelacji jest Merkury, a żywiołem woda. Dzień ten charakteryzuje się potencjalnym zagrożeniem. Lepiej uważać, gdyż łatwo ulec pozornemu blaskowi, który może okazać się fałszywy. Jeśli zebraliśmy wystarczająco dużo siły możemy stanąć twarzą w twarz z nieprzyjemnymi sprawami, które należy rozwiązać. Uwaga i rezerwa jest miło widziana. Osoby urodzone pod wpływem Aśleszy mają przenikliwe spojrzenie i są bardzo tajemnicze. Nikt nie wie skąd przyszły i dokąd zmierzają. Są dobrymi mówcami, ale nie wiadomo czy czynią to co mówią. Charakteryzują się raczej niestałością, a na ich ścieżce czeka trochę niepokojów. Nie okazują wdzięczności nawet rodzicom, ale zewnętrznie potrafią przekonać do swej szczerości. Lubią osiągać szczyty i błyszczeć, dlatego polityka to ich częste zajęcie. Są dobrymi i inteligentnymi zarządcami, nikomu ślepo nie wierzą i chętnie obcują z osobami uważającymi ich za lidera. Należą do wielkich szczęściarzy o gorącym temperamencie. W życiu mają dużo odpowiedzialności, często się trafia, że są najstarsi w rodzinie.Ludzie spod Aśleszy powinni uważać na żołądek, nogi i kolana. Mają tendencję do histerii i nerwic. Mężczyźni są bystrzy, silni i uczeni, potrafią imitować innych, mają ostry język, skłonności do krytykowania i zazdrości. Kobiety nie grzeszą urodą, są wstydliwe, moralne i łatwo zdobywają szacunek rodziny i otoczenia. Dobrze zajmują się domową administracją. Urodzeni w tej konstelacji nie powinni obcować z Prurwa Phalguni, Hasta, Swati, Śatabhisza, Purwa Bhadra.
10. MAGHA
Obdarzona jest wieloma wspaniałymi cechami: szlachetna, dzielna, pełna mocy (magha znaczy potężny), wielkoduszna, zawsze posiada cel, do którego dąży. Konstelacja ta dostarcza aż nadmiaru energii. Nie można przewidzieć co wydarzy się za chwilę, podobnie jak nie wiadomo kiedy wybuchnie wulkan. Pitri, czyli przodkowie są bóstwem Maghy, jej planetą jest mistyk i nauczyciel Ketu, a żywiołem ogień. To połączenie decyduje o raczej ciężkim nastroju dnia. Lepiej unikać sprzedaży i kupna czegokolwiek. Dzień konstelacji Magha jest pełen napięcia i strachu. Jego dzieci są urodzonymi przywódcami. Potrafią przenosić góry, ale często nie dbają o moralność i prawo. Słabością ich jest wielkie pragnienie bycia podziwianym i szanowanym. Potrafią dobrze ocenić wartość swych czynów i żądają za nie odpowiedniej nagrody. Są dumni, spokojni i piękni. Pełni fizycznej siły i wdzięku, obdarzeni szeroką szyją i włosami na ciele. Szanują starszych, są bogobojni, opanowują wiele nauk i zdobywają uznanie uczonych. Uwielbiają kulturalne wydarzenia i sztukę. Są systematyczni w swoich działaniach i nie lubią szkodzić innym. Mają gorący temperament, są pozbawieni egoizmu i potrafią działać dla idei. Często się bogacą, gdyż potrafią ciężko pracować i są prostolinijni w swych interesach. Powinni uważać na serce i wzrok, mogą mieć tendencje do bólów w plecach, kamieni w nerkach, omdleń. Panowie są dumni, pełni siły i energii, bogaci, entuzjastyczni, kochają kwiaty i zapachy. Panie są posłuszne rodzicom i pedantyczne w swym działaniu, prowadzą raczej bogate życie. Są przystojne, lubią się kłócić i rozdawać jałmużnę. Osoby spod Magha powinny unikać kontaktu z osobami urodzonymi w konstelacjach Uttara Phalguni, Czitra, Wiśakha, Uttara Bhadra, Rohini.
11. PURVA PHALGUNI
Purva Phalguni w wedyjskim systemie jest rządzona przez Aryamana, Boga kontraktów i związków. Daje on władzę prokreacji (shakti prajanana). Jego podstawa powyższa jest żoną. Jego podstawa poniższa jest mężczyzną. Trzy razem powodują stworzenie płodu. Purva Phalguni powoduje związek i prokreację na wszystkich poziomach. Małżeństwo jest częścią stworzenia nowej rodziny albo porządku społecznego. Aryaman rządzi takim produktywnym nastawieniem jak również przymierzem w ogólnym sensie słowa.Purwa znaczy wcześniejsza, pierwsza, phala to owoc, a guna oznacza cechy. Konstelacja ta wykazuje duże podobieństwo do poprzedniej. Obdarza przywódczymi mocami, ale jest bardziej praktyczna. Jej zadaniem jest przenieść niebo na ziemię. Iśwara, czyli Najwyższy Władca jest bóstwem tej nakszatry, Wenus planetą, a ogień żywiołem. Dobry dzień do siewu i rozpoczęcia inicjatyw, które mają przynieść wymierny owoc. Dzień raczej ciężki, dla pieniędzy można zaprzedać swą duszę. Urodzeni w tej konstelacji są pełni energii, witalni, ciągle w ruchu, logiczni i ze zmysłem do interesów. Potrafią wcielać idee w życie i porządkować sprawy, za które się zabierają. Pisane jest im udane i materialnie zadowalające życie. Potrafią idee zamienić na materialne wartości. Lubią wolność i nigdy nie podejmują pracy wymagającej podporządkowania. Łatwo zdobywają sławę, uwielbiają podróże i mają zadatki na doskonałych mówców. Starają się być szczerzy i uczciwi, intuicyjnie rozumieją problemy innych. Uwielbienie prawdy przysparza im wrogów. Na ogół mają szczęśliwe życie małżeńskie. Urodzeni w Purwa Phalguni mają tendencje do chorób serca, nóg, lumbago, przechodzenia operacji. Mężczyźni są uczciwi, lubią słodycze i inne łakocie oraz towarzystwo płci przeciwnej. Skłonni do dobroczynności, trochę niestali, ludzie interesu. Panie mają kwiecistą mowę, lubią zabawy, są przystojne i zostają małżonkami dostojników. Mają wysokie mniemanie o sobie i często są trochę aroganckie.Ludzie ci powinni unikać kontaktów z osobami urodzonymi w konstelacjach Aślesza, Swati, Hasta i Mrigaśira.
12. UTTARA PHALGUNI
Symbolem tej nakshatry są cztery nogi łóżka reprezentujące warstwy, w które „zawinięta” jest dusza: fizyczną, eteryczną, astralną i mentalną. Te warstwy oznaczają ewoluującą duszę podczas pobytu w Phalguni. Liczba cztery przedstawia także cztery kierunki rozwoju. Tą Nakszatrą rządzi Słońce. Oznacza władzę, moc, kreację i niesie ze sobą wiedzę o indywidualnej karmie.Uttara znaczy ostatnia faza. Jest to druga część konstelacji Phalguni. Energie, które w poprzednich dwóch nakszatrach były silnie związane z egoizmem, oczyszczają się tego dnia. Istotą tej nakszatry są przyjaźń, współczucie, gotowość pomocy. Arjama jest bóstwem, planetą Słońce, a żywiołem powietrze. Dzień stabilny i ze wszech miar pomyślny, szczególnie na zbieranie plonów wcześniejszych wysiłków. Dobry do rzeczy, które długo powinny utrzymać swą wartość, np. ożenek, zakupy, położenie kamienia węgielnego, początek leczenia, prace rolnicze. Nie należy pożyczać pieniędzy, gdyż trudno potem prosić się o ich zwrot.Urodzeni w Uttara Phalguni to osoby szczodrze obdarzane pomocą i chętnie ją rozdające. Inteligentni, lojalni, kochający prawdę. Posiadają zdolności organizacyjne i administracyjne. Cieszą się szacunkiem i sympatią całego otoczenia. Są wysokie, przy kości i mają wydatny nos. Prowadzą szczęśliwe życie, są poukładane i sumienne, posiadają inklinacje do religijności i cieszą się dobrą reputacją. Nie potrafią przyznać się do błędów, są niecierpliwe i nietolerancyjne, zawsze jednak pełne taktu. Mają niezależną naturę i gorący temperament. Chętnie podejmują odpowiedzialności i nie zmieniają łatwo swych decyzji. Są to ludzie urodzeni do pracy i osiągają dzięki niej wysokie pozycje. Najlepsze zawody dla nich to pisarze i nauczyciele. Mają udane małżeństwo i cieszą się raczej dobrym zdrowiem z tendencjami do chorób układu trawiennego i bólów gardła. Panowie są taktowni, inteligentni, prawdomówni, zdroworozsądkowi, o ostrym temperamencie i słabym apetycie. Panie posiadają spokojną i miłą naturę, nie trzymają długo złości i potrafią zadbać o dom. Są bogate, dobrze wykształcone i pobłogosławione komfortami. Ludzie ci powinni unikać kontaktu z osobami urodzonymi w Czitra, Wiśakha, Purwa Bhadra i Punarwasu.
13. HASTA
Hasta jest rządzona przez Savitara, twórczą formę Słońca. Jej władzą jest zdolność aby coś czego szukamy i umieszczamy w naszych rękach pozyskać. Jej podstawa powyższa jest szukaniem zysku. Jej podstawa poniższa jest procesem zyskiwania. Trzy razem oznaczają zysk. Hasta daje zdolność do osiągnięcia celów w sposób kompletny i natychmiastowy. Takie cele są zwykle twórcze z natury. Savitar jest twórczą wolą, która buduje wszechświat z całym jego pięknem. Jego Stworzenie jest najcudowniejsze. Hasta znaczy ręka, wziąć w posiadanie, miara długości, rękopis, podanie ręki, wsparcie, pomoc. Surja jest archetypem tej konstelacji, władcą Księżyc, a powietrze żywiołem. Hasta to przyjemny, lekki dzień, wesoły i słodki. Dobry do wszelkich działań. Szczególnie poleca się czynności związane z edukacją, uzdrawianiem i pomocą charytatywną. Osoby urodzone w Hasta zdobywają mądrość i wykształcenie, są gotowe do pomocy i potrafią okazać wdzięczność. Zręczne, odważne i entuzjastyczne. Żyją w bogactwie, przyjaźnią się z mądrymi ludźmi, a swe wysiłki kierują ku doskonałości i wiedzy. Są wysokie i mają stosunkowo krótkie ręce. Są to ludzie o spokojnej naturze i magnetycznym uśmiechu, który przyciąga wszystkich. Łatwo zyskują uznanie i popularność, są skorzy do pomocy, w życiu spotykają dużo opozycji (mnóstwo wzlotów i upadków). Urażeni nie rezygnują z zemsty, ale często proszą o nią Boga. Zdyscyplinowani w pracy, dobrzy doradcy o wszechstronnej wiedzy. Pisane jest im udane pożycie małżeńskie. Choroby nękające ich to problemy z żołądkiem, wzrokiem i skórą. Mężczyźni mogą zostać dobrymi astrologami i przemysłowcami, są uczeni, cechują się dużym entuzjazmem i wdzięcznością. Czasem są bezlitośni, bezwstydni i mają skłonności do kradzieży. Panie mają niestały umysł, atrakcyjny wygląd i skłonności do uzależnień.
14. ĆITRA, CHITRA
Znaczy jasny, świecący, widoczny, wyborny, piękny, otwarty, śmiały, mieszanina kolorów. Patronem tej konstelacji jest Wiśwakarma, zręczny architekt bogów, planetą Mars, a żywiołem powietrze. Wiśwakarma obdarza zdolnością do kształtowania materii. Konstelacja pomyślna dla malarzy, pisarzy, rzeźbiarzy, architektów, muzyków i innych ludzi sztuki. Dzień raczej łagodny, ale również ognisty i pełen inspiracji. Dobry na wszelkie przyjemności, zabawy i sztukę. Nadaje się na przedsięwzięcia zakrojone na dużą skalę. Obdarza swe dzieci artystycznymi zdolnościami i zręcznością rzemieślniczą. Mają one wybitne wyczucie kształtu, formy i rodzaju tworzywa. Są ostrożne i przezorne, pragną żyć w harmonii z naturą. Z reguły mają piękne oczy i atrakcyjny wygląd. Odczuwają najmniejszą dysharmonię, podczas gdy inni nie dostrzegają tak subtelnych niuansów. Przeżywają boleśnie zły kontrast barw, zły ton, zagiętą fałdę sukni. Mają skłonności do pijaństwa, są odważni i trochę kłótliwi. Ludzie spod Czitry powinni uważać na przeziębienia, problemy skórne i dzikie zwierzęta. Mężczyźni mają piękne oczy, zgrabną sylwetkę i uwielbiają ornamenty. Kobiety są moralne, rozważne i kochane przez mężów.
15. SVATI, SWATI
Swati jest rządzona przez Vayu, Boga Wiatru. Daje władzę, by rozproszyć się jak wiatr (shakti pradhvamsa). Jego podstawa powyższa porusza się w różnych kierunkach. Jego podstawa poniższa jest zmianą formy. Skutek trzech jest transformacją. Swati Nakshatra powoduje, że rzeczy poruszają się. Może mieć niszczący skutek dopóki nie nauczymy się jak użyć ich, aby usunąć przeciwności. Wszystkie te symbole pochodzą zasadniczo z Wiatru, który ma zarówno uzdrawiające, jak i niszczące władze. W sanskrycie oznacza miecz. Swa to własny, osobisty, a ati wskazuje na coś lepszego, dużego. Miecz przecina więzy niewiedzy i tak nakszatra Swati daje inspirację, motywację i wiarę. Jej archetypem jest Waju, bóg wiatru i ruchu, planetą Rahu, a żywiołem ogień. Dzień ruchliwy, pełen niepokoju. Dobry na zabawy i kontakty towarzyskie. Można nawiązywać nowe znajomości, rozpoczynać edukację, wyprawić wesele. Lepiej nie sprzedawać rzeczy, które są drogie sercu, gdyż może ono przy nich pozostać. Hindusi mówią, że osoba urodzona w Swati jest bogobojna, ma dobre maniery, jest obowiązkowa, miłosierna i dobroczynna. Źle znosi fizyczny ból, działa wolno, ale w sposób przemyślany. Od dziecka ma skłonności do religii i mistyki. Lubi luksusy, jest trochę ekstrawagancka, wybuchowa.Ludzie spod Swati mogą cierpieć na choroby dróg moczowych, egzemy, bóle zębów. Mężczyźni są dystyngowani, skłonni do dobroczynności, opanowani, odpowiedzialni i bogobojni. Panie mają dobre maniery, dobrze radzą sobie w interesach i są skłonne do przestrzegania religijnych tradycji.
16. VAIŚAKHA, VAISHAKHA
Vishakha jest rządzona przez Indrę i Agni, który reprezentuje władze gorąca i błyskawicy w Atmosferze. Daje władzę aby osiągnąć dużo i różnego rodzaju owoce w życiu (shakti vyapana). Jego podstawa powyższa jest orką albo uprawą. Jego podstawa poniższa jest żniwem. Trzy dają nam owoce żniw. Vishakha dostarcza wysiłku aby osiągnąć nasze cele, jak rolnik zaorywający pole. Nie daje natychmiastowych skutków ale być może większe zyski w dalszych terminach. Indra i Agni tutaj jest rolnictwem, bogiem pokazującym dojrzewający skutek gorąca, deszczu i sezonowych zmian. Oznacza gałąź (np. wiedzy). Pragnienia, chęci, ognistość są przypisywane tej konstelacji. Jest niecierpliwa, pełna temperamentu, zazdrosna i chciwa. Zawsze próbuje wybić się ponad innych. Dzięki tym cechom opiekuje się doskonale powierzonymi dobrami. Jest świetnym organizatorem, dzika i silna, nie boi się żadnej rozprawy. Kumara, bóg ognia, wojny i walki jest archetypem Wiśakhi, Jowisz jest jej planetą, a powietrze żywiołem. Niespokojny dzień, można spodziewać się walki. Gniewny i gorący. Nie warto zaczynać ważnych spraw, lepiej pozostać w domu. Lepiej zrezygnować z podróży i przedsięwzięć wymagających cierpliwości, łagodności i przezorności. Dzieci Wiśakhi są często niewdzięczne, ale bardzo utalentowane, mają wiarę w Boga i szerokie spojrzenie na świat. Mężczyźni są skąpi, uważni w mowie, mają ostry temperament. Panie są przystojne, trochę zazdrosne i są dobrymi mówcami. Urodzeni w tej konstelacji powinni uważać na nerki, skórę, przeziębienia i bóle głowy.
17. ANURADHA
Dosłownie chwalić, wielbić, dawać, bogactwo. Miła i łagodnego usposobienia. Mitra (przyjaźń) jest bóstwem tej konstelacji, Saturn planetą, a ziemia żywiołem. Dzień przyjaźni, pełen kontaktów z miłymi ludźmi. Dobry na wszelkie przyjemności i zabawy. Nadaje się na początek podróży, małżeństwo, pielęgnowanie przyjaźni. Dzień pochwały, dobrze okazać wdzięczność i docenić starania innych.Ludzie w tej konstelacji są błogosławieni przez los. Bez starań otrzymują pomoc wielkich tego świata. Nie przejmują się budżetem, gdyż głęboko wierzą, że należą im się wszelkie komforty. Chętnie podróżują, kochają nowości i zmiany. Są czasem nieuczciwi i potrafią być okrutni. Los błogosławi ich komfortowymi pojazdami, w Indiach mówi się o nich, że jeżdżą na słoniu. Mężczyźni mają piękne włosy, są obowiązkowi w stosunku do rodziców i honorowani przez wielkich tego świata (Casanova urodził się w tej konstelacji). Panie lubią dobrze zjeść, często pozostają z dala od mężów, same również lubią podróże. Mogą mieć tendencje do chorób kobiecych, zatwardzeń, bólów gardła i problemów trawiennych.
18. JYESHTHA, DŹJESZTHA
Jest najstarszą ze wszystkich sióstr. Zawsze chce przodować, jest pełna energii, dumna, samodzielna i skłonna do dramatycznych wystąpień. Budzi raczej respekt niż miłość. Lubi kłótnie i często uderza w raniący ton. Z drugiej strony cechuje ją odpowiedzialność, skłonność do pomagania innym oraz poczucie sprawiedliwości. Indra jest bóstwem tej konstelacji, Merkury jest jej planetą, a żywiołem ziemia.Raczej ostry i logiczny dzień. Dzień odpowiedzialności, którą trzeba podjąć lub stać się jej bardziej świadomym. Należy uważać, by nie doprowadzać do niepotrzebnych sporów. Gdy jednak na pewno wiemy, że prawo jest po naszej stronie, z korzyścią załatwimy nawet kłopotliwe sprawy. Urodzeni tego dnia są agresywni w swym gniewie, używają ostrych słów, są raczej biedni i mają tendencję do mówienia kłamstw. Są śmiali i pełni energii, raczej nie mają wielu przyjaciół. Potrafią żonglować słowami. Panie łatwo się złoszczą, są zadowolone z tego co otrzymują, skłonne do religijnych ceremonii. Dzieci Dżjeszty powinny uważać na bóle ramion, krwawienia, problemy jelitowe.
19. MULA, MOOLA
Znaczy korzeń, fundament, kraniec, praprzyczyna, pochodzenie. Mula chce zawsze poznać przyczynę, nie spocznie dopóki nie będzie zadowolona ze swych poszukiwań. Demoniczny Niruti jest archetypem, Ketu planetą, a woda żywiołem. Zasadniczy i chłodny dzień. Mogą otworzyć się stare rany, łatwo o wypadki. Cokolwiek się zacznie tego dnia, będzie się przedłużać. Lepiej unikać zakupów, pożyczek. Można położyć kamień węgielny, zawrzeć małżeństwo, leczyć choroby, pracować w polu. Urodzeni tego dnia nie dadzą się zadowolić połowicznie. Są dumni, zdyscyplinowani, inteligentni i stali. Często są dobrymi organizatorami i politykami. Jeśli uznają kogoś za oszusta, będą go bezwzględnie zwalczać. We wszystkich rozprawach pozostają zwycięzcy, dzięki sile swego umysłu. Sobie również nie okazują dużo pobłażliwości. Są dumni, bogaci, posiadają stały umysł, ostry temperament, nie lubią krewnych i kochają dyscyplinę. Kobiety są cierpliwe, wytrzymałe, mają do swej dyspozycji wszelkie luksusy (szczególnie dobrze narodzić się w 4 części tej nakszatry). Choroby na jakie mogą narzekać dzieci Mula to reumatyzm, lumbago, problemy z biodrami.
20. PUNARVASU, PURVA ASHADHA
Konstelacja ta związana jest z pragnieniami dotyczącymi tymczasowej egzystencji. Codzienne drobne przyjemności i przyzwyczajenia, popęd, siła motywująca do dalszego działania to cechy Purwa Aszadhy. Zniekształca wizję świata czyniąc człowieka więźniem fizycznych potrzeb. Udaka – woda jest bóstwem i żywiołem, a Wenus jej planetą. Tego dnia podłość człowieka może się pojawić w całej swojej krasie. Przerażający i ciężki dzień, lepiej sprawy pozostawić swemu własnemu biegowi. Pozostanie biernym obserwatorem pozwoli uniknąć wplątania się w więzy tego świata.Człowiek urodzony w konstelacji Purwa Aszadha jest lojalny i jeśli gdzieś ulokuje swe uczucia, nie łatwo mu to zmienić. Pracuje społecznie, zna potrzeby bliźnich i często martwi się o swój byt. Ludzi ci są wysocy, dumni, kochają swą matkę i mają dobrą żonę. Prawdomówni, kochają podróże i mają bogatych przyjaciół. Są optymistami o szerokim i bardzo liberalnym spojrzeniu na świat. Panie są pobożne, bogate i mają dobrych mężów. Choroby pisane tej konstelacji to cukrzyca, lumbago, problemy z płucami i kolanami.
21. UTTARA ASHADA
Pragnienia tej konstelacji nieco się wysubtelniają; dotyczą wdzięczności, uznania, godności i pokoju. Moralność, wspólne działanie to temat tego dnia. Wiśwadewa, władca wszechświata jest bóstwem, Słońce planetą, a ziemia żywiołem. Stabilny i dobry dzień. Nadaje się na wzięcie inicjatywy w swe ręce, ustabilizowanie spraw. Myśli są jasne i logiczne, brak im surowości i przygnębienia. Dzień dobry do wielu przedsięwzięć. Ludzie z Księżycem w Uttara Aszadha są wdzięczni i skromni. Jako dzieci są ulubieńcami rodziców, często zostają duchownymi. Wytworni, mądrzy, tolerancyjni, lojalni przyjaciele, wysoko cenieni przez swoje otoczenie. W swym życiu przechodzą przez wiele wzlotów i upadków. Mają proporcjonalne ciało, są wysocy, a ich serca czyste. Często zajmują wysokie pozycje w swych społecznościach. Nie lubią jednak okazywać swojej wyższości, dlatego nawet ich ubiór jest prosty i skromny. Są szczerzy w postępowaniu z ludźmi, ale nie łatwowierni. Mogą narzekać na trawienie, bóle zębów i choroby dróg moczowych. Mężczyźni są religijni, mają wiele córek, skłonności do podróżowania. Są silni i muskularni, popularni i pokorni, szanują członków rodziny i dobrze wiedzą co jest dobre, a co złe. Kobiety są pokorne, wdzięczne, pobłogosławione dziećmi i dobrą rodziną. Urodzeni w tej konstelacji powinni unikać osób urodzonych w Dhanisztha, Purwa Aszadha, Rewati, Magha, Swati.
22. ŚRAVANA, ŚRAWANA, SHRAVANA
Shravana jest rządzona przez Vishnu, tego, który utrzymuje wszystko. Jego władza to związek (shakti samhanana). Jego podstawa powyższa jest poszukiwaniem. Jego podstawa poniższa jest ścieżką. Skutek trzech jest związkiem wszystkich rzeczy. Shravana umożliwia nam połączenie ludzi razem przez podłączenie ich do odpowiednich ścieżek w życiu. To wymaga podatności i słuchania a kończy się zrozumieniem i pragnieniem. Vishnu trzema wielkimi krokami ogarnia cały wszechświat i łączy razem trzy światy: Ziemi, Eteru i Nieba łącząc w swym ciele wszystkie dusze.Oznacza słuchanie, ucho, usłyszane, wiedza, płynąć, rzeka. Mottem tej konstelacji jest przyjmowanie i słuchanie. Wisznu, wszechprzenikający, jest opiekunem Śrawany, planetą jest delikatny Księżyc, a żywiołem ziemia. Dzień ten otwiera bramy niebios. Dobrze posłuchać co inni mają do powiedzenia. Zmysł słuchu i przyjmowania informacji jest szczególnie wrażliwy. Dzień pełen ruchu, dobry do podróży i kontaktów towarzyskich. Ludzie urodzeni tego dnia są dobrymi słuchaczami. Uczą się szybko i z entuzjazmem, zostając ekspertami w zgłębianych tematach. Są bardzo wrażliwi na wszelkie dysonanse. Są dobrymi administratorami i cenionymi pracownikami. Zdobywają sławę, są kochani przez płeć przeciwną, lubią perfumy i są doskonałymi dżentelmenami. Mają słodką naturę, lubią astrologię i są bogobojni. Panie mają ogólną ogładę i doskonale wiedzą co dzieje się w ich otoczeniu. Są znane ze wspaniałych zalet i dobrych uczynków. Skóra, żołądek i serce to organy mogące przysparzać problemów dzieciom Śrawany.
23. DHANISHTA
Dhaniszta – CAŁKOWICIE BOGATY od Dhani – Bogaty, Ishta – Całkowity. Dhaniszta posiada błogosławieństwo bogactwa na wszystkich poziomach. To bogactwo nie przychodzi Dhanishta szybko i łatwo, wymaga bezinteresownej i ciężkiej pracy, wyzbycia się własnego EGO, pełnego współczucia i idealizmu działania dla ogólnego dobra. Reprezentuje w ten sposób oczyszczoną duszę, która słyszy boską muzykę. Dhaniszta której władcą jest Mars, posiada symbol Lwicy, bębna i fletu. Flet i bęben sugeruje podawanie rytmu innym, dzięki czemu mogą oni śpiewać lub grać. Zarówno flet jak i bęben są puste wewnątrz, co wskazuje pustkę wewnątrz Dhaniszta do czasu póki nie znajdzie się idea do jej spełnienia. Esencją dążenia Dhaniszta jest dharma – duchowość i wiedza. Mars jako planeta szczególnie upodobał sobie tę konstelację. Tu znajduje godne siebie napięcia. Wasu – uosobienia sił natury są bóstwem tego dnia, a żywiołem ziemia. Dzień pełen ruchu i społecznego bogactwa (Dhanisztha znaczy mieszkająca w bogactwie). Trochę niespokojny i nerwowy. Jak rozporządzać bogactwem, pieniędzmi, siłami i rozumem to temat tego dnia. Dzień nadaje się szczególnie na podróże w interesach, transakcje, zawieranie umów, zakupy.Urodzeni pod wpływem tej konstelacji są niezależni i nieustraszeni. Lubią działać społecznie, są szlachetni i radośni. Łatwo wierzą ludziom i są cenieni zarówno przez mędrców jak i możnych. Szlachetni, mają wysokie mniemanie o sobie, kochają muzykę i są poważani przez starszych. Trochę kłótliwi, o ostrym charakterze. Panie zwiększają bogactwa swojej rodziny, są cierpliwe, skłonne do dobroczynności i uzdolnione muzycznie. Mogą chorować na przeziębienia, ciśnienie krwi, drogi oddechowe, omdlenia, niedomagania trawienne.
24. ŚATABHISHAK, ŚATABHISHA
Oznacza sto (śata) strachów lub gwiazd (bhisza). Dzień ten jest w pełni świadomy niebezpieczeństw światowej egzystencji. Strach ten nie paraliżuje, lecz pomaga we właściwym podejściu do życia. Czyni ludzi troskliwymi i ostrożnymi, pełnymi rozwagi. Waruna bóstwo deszczów i mórz jest władcą tej konstelacji, Rahu planetą, a żywiołem powietrze, obdarzające Śatabhiszę ruchliwą naturą.Dzień cechuje się niespokojną, mentalną energią. Nie należy do złych dni, ale nie jest też jednoznacznie dobry. Lepiej unikać większych przedsięwzięć, gdyż w przyszłości mogą przynieść troski. Wszystko co nastraja nas przyjaźnie, łagodnie i pozwala zapomnieć o lękach jest mile widziane.Urodzeni tego dnia uchodzą za sędziów bezkompromisowo kochających prawdę. Chcą przynieść światu szczęście. Kochają swą niezależność, nie poddają się przeciwnościom, odważni, pełni taktu, gotowi do ofiar i łagodni, choć czasem potrafią podnieść głos. Są kochani przez poddanych, taktowni, lecz o ostrym języku. Trochę leniwi i skorzy do gniewu. Panie pokonują swych wrogów, są szczere, odważne i nie lubią, gdy ktoś próbuje je kontrolować. Dzieci Śatabhiszy mogą mieć niedomagania serca, artretyzm i problemy ze wzrokiem.
25. PURVA BHADRA, POORVA BHADRA
Jest to konstelacja porządku. Pragnie okiełznać buntowniczą ludzką naturę przy pomocy siły rozumu, inteligencji i dyscypliny. Charakteryzuje się zdrowiem, logiką, fizyczną czystością. Adżakapad jest bóstwem tej konstelacji, Jowisz planetą, a ogień żywiołem. Raczej twardy i ciężki dzień. Często przynosi wysiłek przekraczający możliwości człowieka. Odradza się rozpoczynania nowych przedsięwzięć. Wszystkie czynności służące pielęgnowaniu zdrowia i wewnętrznej harmonii są mile widziane w Purwa Bhadrze. Swe dzieci obdarza logiczną zdolnością myślenia, talentem matematycznym i zdrowiem. Twardo stoją na ziemi, lubią porządek. Są raczej smutni, łatwo pokonywani przez kobiety, choć dzięki nim dziedziczą majątek. Są dobrymi mówcami, zazdrośni, uczeni, raczej nie religijni. Lubią przyjaciół. Panie uzyskują dobre wykształcenie, kontrolują swych małżonków, są bogate i trochę skąpe. Choroby narządów intymnych, niskie ciśnienie i problemy ze wzrokiem to dolegliwości, na które powinni uważać.
26. UTTARA BHADRA
Jest bezinteresowna, współczująca, dobrotliwa i łagodna. Kamadhenu – krowa spełniająca wszystkie pragnienia jest archetypem tej konstelacji, Saturn jest planetą, a woda żywiołem. Dzień charakteryzuje się stabilną energią. Co się w nim zacznie, będzie trwało. Można rozpocząć nową pracę, wziąć ślub. Dobrze okazać bezinteresowną pomoc innym, współgra to idealnie z nastrojem dnia. Urodzeni pod jej patronatem spełniają się w dawaniu i wymianie. Są dobrotliwi, gotowi zawsze do pomocy, dobrze planują swą przyszłość. Charakteryzują się płodnością na różnych polach. Lubią dużo mówić, zdobywać wiedzę, są taktowni i nie mają sobie równych w argumentacji. Zawsze chcą pomagać biednym i inwalidom. Panie są bogate, pokonują swych wrogów i zachowują wierność mężowi. Próchnica, przeziębienia, reumatyzm, problemy żołądkowe to choroby, na jakie mogą cierpieć dzieci tej konstelacji.
27. REVATI, REWATI
Jest ostatnią konstelacją na drodze Księżyca. Uważa się, że łączy w sobie najmilsze cechy swych sióstr. Puszan bóstwo kwiatów jest jej władcą, planetą Merkury, a żywiołem woda. Miły, łagodny, stabilny i pełen kreatywności dzień. Przeciwności losu widziane są w łagodniejszym świetle. Dobry na kontakty towarzyskie i zabawy. Urodzeni pod Rewati posiadają promienną i charyzmatyczną osobowość, napotykają na swej drodze podziw i uznanie. Potrafią pobudzić innych do uśmiechu i miłości. Są mądrzy, bezinteresowni, ustępliwi i hojni. Łatwo wyrabiają sobie autorytet, zajmują odpowiedzialne stanowiska, są dobrymi doradcami, cenią sobie wolność i panicznie boją się jakiejkolwiek zależności. Są popularni, przystojni, bohaterscy, największą słabość mają do kobiet. Taktowni mówcy, nie pozostawiają miejsca na krytykę swej osoby. Panie są szanowane wszędzie ze względu na bogactwo, urodę i religijność. Choroby tej konstelacji to problemy żołądkowe, dolegliwości stóp, biegunki, kłopoty ze słuchem i zębami.
Fragmenty wykładów Mistrza Swami Lalita-Mohan Dżi na temat Dźjotisza (Jyotisha) – Astrologii Wedyjskiej
(Gdynia 1998)
Dodaj komentarz